Device Management,  Mobility

Samsung enheder kan fremover enrolles med Android ZTE.

I efteråret 2020 rykkede Samsung tættere på Android Enterprise og det betyder, at nu kan også Samsung enheder enrolles i et device management system med Androids enrollment system Zero Touch Enrollment, forkortet ZTE.

Faktisk har man kunne dette længe, men i lang tid valgte Samsung at fastholde deres eget system KME. Nu har Samsung overgivet sig, efter sigende pga. massivt pres fra Android.

Det betyder at mange processer forenkles:

  • Device management værktøjerne skal fremover kun understøtte 3 enrollment systemer (Android, ZTE, Windows Autopilot og Apple ADE).
  • Administratorer af disse device management systemer har tidligere skulle ind på KME-portalen og styre Samsung enheder, og derefter ind på de andre portaler for at styre disse enheder.
  • Det betyder også at processen fra at en android enhed rammer EMM-løsningen, så skal den kun “behandles” ét nu sted før den går videre i enrollment processen.

Alle nyere modeller kan enrolles i ZTE!

Samsung enheder skal blot have Android version 9 (Pie), som udkom i august 2018.

Organisationens device management system skal naturligvis understøtte ZTE og naturligvis skal være forbundet til organisationens ZTE-konto. Endelig skal der være oprettet en profil inde på ZTE-portalen, der ruller enhederne ind i den rette EMM-løsning.

Når organisationen bestiller nye smartphones eller tablets, så skal forhandleren blot tilmelde disse enheder til organisationens ZTE-kundenummer. Bemærk at det IKKE er alle forhandlere, der er certificerede til at kunne tilmelde enheder til ZTE (eller KME). Se listen her.

Benyttes Knox Manage og Knox Configure?

Administreres organisationens enheder alene igennem Samsungs løsninger “Configure” eller “Manage”, så vil det stadigvæk være en fordel at lade enhederne enrolle via KME-portalen.


Kender du ikke til ZTE og KME, så kan du med fordel læse disse to blogindlæg:

.