Husk at opdatere de nye vilkår fra Apple ellers stopper “DEP” funktionen!

Dette gælder for virksomheder og organisationer, der bruger “Apple Business Manager“-portalen og uddannelses institutioner, der benytter “Apple School Manager“-portalen.

Apple har sendt en mail ud til alle administratorer om nye vilkår, som skal godkendes. Ellers vil enrollment programmet “Apple Device Enrollment” eller bedre kendt under det tidligere navn “Device enrollment Program” – DEP ikke længere virke.

Da skoler og organisationer for nu mange år siden tilmeldte sig Apple DEP, så blev kontoen ofte oprettet, så den var tilknyttet en bestemt ansat i organisationen.
Jeg har desværre oplevet mange gange, at denne medarbejder er stoppet i organisationen og nu modtager man ikke længere disse vigtige notifikationer. Værst var det, da Apple Puch Certifikatet skulle opdateres årligt og dette ikke blev gjort. Dette resulterede at en hel skoles iPads ikke længere virkede og skulle nulstilles for at komme ind i EMM-løsningen igen.

Så:

1) få reageret på denne vigtige email fra Apple og

2) få tilsikret at alle vigtige emails fra Apple, Google, Samsung, Microsoft, mv. bliver sendt til en fælles mailboks, som flere i organisationen har adgang til.

Ps.: Tak til min kollega Søren Theilgaard, som gjorde mig opmærksom på denne problematik.

Læs også disse indlæg:

Del dette: