Causerier,  Data sikkerhed,  Mobility

Telefonsvareren kan være et sikkerhedshul.

Kender du det, at du ringer til en person og kommer videre til telefonsvareren, der er ganske upersonlig. Altså intet “Denne telefonsvarer tilhører Samir Maktabi” og slet ikke nogen personlig besked. Du får kun den standard – upersonlige – besked.

Jeg bliver irriteret hver gang, og især når det er en forretningspartner. For jeg ved reelt ikke hvem jeg lægger besked til.

Personen, som jeg har stående i min kontaktliste, kunne reelt være stoppet i virksomheden og nummeret overdraget til en anden person. Personen kunne også have taget sit nummer med over til sit nye arbejdssted(måske konkurrenten). Og så er der de numre, som jeg ikke har i min kontaktliste: her kunne jeg jo have tastet forkert.

Med andre ord jeg ved reelt ikke hvem, der modtager min besked.

Jeg ligger derfor aldrig en besked på en upersonlig telefonsvarer!

Og ofte når det blot er en besked jeg skal afgive, så irriterer det mig, at jeg skal bede personen om at ringe mig op, vel og mærket, hvis det er den rette person, der aflytter telefonsvareren.

Tænk over dette, næste gang du lægger en besked på en telefonsvarer og indtal ikke vigtige/fortrolige beskeder.

Og til jer, der stadigvæk har en en upersonlige telefonsvarer: få det nu rettet eller luk helt ned for brugen af telefonsvareren!